حتما اسم اسماعیل بخشی را این روزها شنیده‌اید. کارگری که در اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شد. این جناب وقتی از زندان در می‌آید در اینستاگرامش از شکنجه‌اش در زندان می‌گوید و این‌که نمی‌دانم کجاهایش درد می‌کند و کبود شده است. نامه‌ی سرگشاده‌ای هم مثلا به وزیر اطلاعات می‌نویسد و از وضع بدش شکایت می‌کند. غرض گفتن این مطالب نبود که با یک سرچ ساده به دست می‌آیند. غرض چیز دیگری است.

کافی است اسم «اسماعیل بخشی» را در گوگل بزنید و سایت‌هایی که در صفحه اول می‌آیند را ملاحظه کنید. از رادیو فردا گرفته تا رادیو زمانه و بی‌بی‌سی و حتی صدای آمریکا. ویکی‌پدیا هم به مانند همیشه خودنمایی می‌کند که تجربه نشان داده نویسندگانش در مسائلی از این قبیل تفاوت نظری با امثال صدای آمریکا ندارند. این وسط فقط یک سایت آپارات هست که بدون فیلتر باز می‌شود!

از همین یک صفحه می‌توان فهمید که چه‌قدر از لحاظ رسانه‌ای عقبیم و حالاحالاها باید بدویم. در مساله‌ای به این مهمی که پای آبروی اسلام و انقلاب در میان است رسانه‌های فشلی داریم که نمی‌توانند مطالبشان را داغ کنند. داغ کنند تا منابع دست اول افراد کم‌اطلاع، رسانه‌های بعضا معاند و منافق نباشد.

پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، در کنار پیشرفت‌های عظیمی که داشته‌ایم در زمینه رسانه درجا زده‌ایم و واقعا فشلیم!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-

پ.ن: نمی‌گویم هرچه رسانه‌های خارجی می‌گویند دروغ است. اما یک چیز مثل روز روشن است و آن هم اینکه سیستم اطلاعاتی ما هم اینقدر بچه نیست که بخواهد به خاطر یک همچین مساله ساده‌ای آتو دست این و آن بدهد. فهمیدن بعضی چیزها فقط کمی عقل نیاز دارد!